Saturday, August 24, 2019

BACHELORETTE PARTY UNTUK BESTFRIEND! - Part 1






Bachelorette Party untuk Kawan Baik


Gantung kat bilik lepas selesai event

SHES MARRIED ALREADY! lah. 

Assalamualaikum semua, harini rasa nak kongsi dengan kawan kawan mengenai 'Bachelorette Party' yang aku organized bulan Mac lepas. Dah kahwin berbulan bulan dah member tu baru nak post pasal event yang ni. Aku rasa gembira sebab bakal pengantin happy sangat haritu. 

Aku memang dari dulu niat nak buat satu majlis untuk dia. Kawan baik kita kan kita nak buat dia rasa special lah. dah la dah jadi roommate time belajar ni. 
Gambar last sebagai roommate (lawak teringat weh)

So, post ni boleh jadi guide jugak untuk korang yang rasa macam nak buat majlis untuk kawan kawan. step by step. Dalam ni aku akan kongsi apa aku buat dan apa aku tak buat (yang mana aku rasa terkilan). Btw, bachelorette party ni dalam bahasa mudahnya majlis yang buat untuk bakal pengantin.

kalau nak tau aku ada satu masalah, memang aku niat nak buat tapi takda motivasi. Entahlaah, member nak kahwin motivasi apa lagi nakkk.. haha. so satu hari, out of blue dipendekkan cerita. kawan baik aku ni nama dia Yna, bagitahu..tunang dia tanya lebih kurang macam ni :

"you taknak buat majlis apa apa ke sebelum kahwin ni? biasakan perempuan ada majlis macam tu",

Okay, lepas dia bagitahu tu, aku macam alamak.. ye lah sebulan je lagi nak kahwin. so lepas tu dalam diam aku ada plan aa nak buat majlis tu cuma tak gitau dia je.. ceritanya, aku tak pernah handle majlis. Aku masa tu rasa kesian gila dekat Yna ni dapat member macam aku, clueless nak mampus.

Masa tu aku ingat nak sambut berdua je ngan yna, lepas aku fikir balik..macam sweet sangat pulak nak sambut berdua je. Masa tu aku terpengaruh dengan 'bachelorette party' yang Elfira Loy buat untuk Bella Dally (Ex Nazim). Dorang sambut berdua je. sweet sangat tapi aku macam... Nope, that is not me. eh jap, ke Yna yang tunjuk pasal dua orang tu, aa lantak la yang penting aku rasa tak ngam ngan aku. Elfira sediakan crown, bride-to-be punya selempang, balloon dan kek je tak silap aku. Okay la kan. Basic appreciation day. (oh takde kek, aku baru tengok balik post El tu)

Jadi, aku buat keputusan untuk contact sorang lagi kawan rapat aku merangkap kawan Yna jugak. nama Nana. Nana ni dah kawen ada anak sorang. aku ingat nak ajak dia sebab dia macam perangai gila gila gak dan aku rasa Yna suka kalau dia ada. aku pun suka. hahahahah. senang citer, aku tak awkward la kalau nak sambut majlis ni nanti. hahaha. Thank you Nana. 

aku bincang ngan Nana macam macam, aku dah ada cadangan tempat cuma minta Nana hadirkan diri je, sebab tempat tu memang dah sediakan semua dari A sampai Z. kitorang kira sampai buat buat terkejut je nanti.  ada jugak terfikir nak book bilik hotel buat kat situ tapi duit takde banyak lah, sorry,. hehe.

lupa pulak nak bagitahu korang, sebenarnya, bila Yna sebut pasal party ni aku kan clueless..so aku tanya lebih kurang macam ni..:

"kau nak party macam mana?"

Ina jawab senang je weh. ni dia bagitahu aku.

"Ada crown, selempang bride -to - be , kek dan balloon, makan makan simple pun takpe dah. Tak kisah nak sambut dua atau ramai atas organizer"

oh jap, ni kot dia refer pasal Elfira tu (tapi aku pun follow Elfiraaaaa, aku tengok gak dah post tu sebelum dia bagitahu lagi)

jadi berbalik kepada perenggan kedua post ni, aku dah bagitahu awal kan, ni kawan baik, orang kita sayang, bila sayang kita nak buat yang terbaik untuk dia, aku fikir, makan makan sahaja tak cukup kot. kena ada satu atau dua lagi yang boleh fill the party. 

Jadi aku rasa, selain dari makan makan macam dia nak, aku nak tambah satu lagi (karaoke atau bowling) bila fikir balik dengan Nana, aku rasa,, bowling tu aku yang suka (take note Yna), Nana pun cakap macam tak sesuai nak Hu Ha Hu Ha pakai selempang.  hahah. So tempat yang aku cari tu, memang bagus la, dia ada sediakan tempat makan, boleh organize event dan kat ruang atas boleh book untuk karaoke. Restoran dia pun lawa, makanan orang kata sedap. 

Untuk pengetahuan korang, aku ni student, yna pun student gak, masa tak berapa ada. Duit pun cukup cukup je. Hehe.  aku ingat nak buat weekday majlis ni, taknak kacau hujung minggu sebab bila weekend, restoran atau mall penuh orang, nak buat event pulak takut dorang caj mahal, penuh pulak nak berebut.

aku decide, buat rabu, sebab rabu kitorang takda kelas. aku kos lain, dia kos lain tapi ditakdirkan kita dua hari rabu takde kelas, jadi aku rasa sesuai haritu.

untuk info, aku memang takde bagitahu ina yang aku nak buat majlis ni, aku tnya pun tnya gitu gitu je. direct lepas dia cerita pulak tu. So, aku rasa dia tak expect la dan aku yaayy la kan sebab boleh la buat surprise ni. Alang alang hari rabu tu dia kena keluar ada interview. So aku cop nak teman dia. Dia pun on je lah (Mu memang suka aku teman kaaan, ahaha) 

kalau korang nak tau, masa aku plan ngan Nana ni, aku 50-50 taw berjaya ke tak buat sebab  tiba tiba minggu tu kitorang gaduh teruk gak. huahuahua. sorry Na memang salah aku, nak tau teruk tak teruk dia siap tiba tiba takde cakap ape pun balik terengganu rumah dia wei. Terkejut weh, aku tahu pun sebab tunang dia bagitahu ( which dia pun tahu masa yna otw balik.

itu gaduh paling extreme aa setakat ni. 

ok end of that. Lepas tu kitorang baik semula. Cuma aku cancel nak buat kat tempat tu, sebab aku rasa tak sesuai buat lepas interview, aku tak tahu jam berapa selesai, akan kacau schedule semua la bila drag masa.  Nana pulak tak dapat bagi confirmation boleh datang ke tak, dan paling penting sekali, duit aku tak cukup untuk cover semua. Sebab walaupun aku dah pilih restoran paling budget rupa-rupanya dia owner salah message aku details (nasib baik aku minta confirmation weh) dan ada perkara aku kena beli sendiri which in turn aku rasa tak berbaloi. Masa ni memang downAku cancel semua dan buat baru. from scratch

Aku nak buat sendiri ajelah

sambung next post part 2 SINI

baca part 3 SINI

No comments: