Saturday, December 31, 2011

2011 tata..salam 2012

4jam lebih lagi..... 

hari-hariku...
sepanjang tahun ni..
saya buat apa?
saya habiskan masa..baca diari 2011 saya..tak lengkap. tapi cukup buat saya rasa macam..entah pape..
kadang-kadang penuh dengan aktiviti, hostel macam hotel, jadi tempat salin baju and tempat tidur je, kadang-kadang..kosong je..takde buat apa pun.. makan tidor..tidor dan tidor..

saya bosan..jadi baca cerita 2010, apa azamnya.. baca balik diari 2009...2008.. tiap tahun buat azam baru..tapi bila reflect.takde pape pun..takde yang berubah..

saya cuba bahagi masa...masa untuk belajar.masa untuk berhibur, masa untuk keluarga..masa untuk ....masa untuk Allah..

tapi.. saya lambat sikit sedar yang..kenapa kita nak bahagi masa untuk Allah.. bila setiap detik, setiap kali kita bernafas..setiap saat yang berlalu dan bakal kita lalui...semua tu sepatutnya memang untuk Allah..bukan hanya waktu kita solat 5 kali yang fardhu tu..


selamat tahun baru 2012..

p/s: sayangnya nak tinggalkan angka belasan.. 

0 melangkah: