Monday, April 30, 2012

Solihin. si SD...Check.Mata



pagi takdi, baba ajak teman dia and solihin..pergi check mata, ada appointment dengan doktor di HUSM..biasanya mama yang teman, tapi tak taw lah kenapa mama taknak pergi pulak.

jadi..

saya pon ikutlah..


HUSM


kami masuk bahagian ni..

dapat nombor, 3017.. lepas nombor kena panggil, baba tinggal saya and pergi dengan solihin masuk bilik 1..

saya bosan lalu amek gambar takda pekdah..



  doktor pelatih cek mata..




lepas baba mai, saya ingat dah siap, rupa-rupanya..dia masih kena pergi, bilik17 pulak.. semua bilik tu saya tak ikut.. tapi dua2 bilik tu pun cek mata solihin.. yang bilik satu, prosedur biasa jer, nurse yang cek..

yang bilik 17 professor apa tah..

pastu, kena pergi bilik lain pulak..tapi still bahagian ni..

solihin ajak saya pergi sama. saya pon join lee..[mengantuk gileeerr dok sorang2 main games]









ada sorang doktor, yang lain semua doktor pelatih, [dalam sepuluh(10) orang gak ], cek mata solihin.. lawak plak tengok dorang ni.


pastu solihin kena pergi bilik sebelah tu, untuk letak ubat mata, ada 3 jenis semua cecair tu, punya la susah nak suh budak ni bukak mata, sakit dia kata.. ..

pastu dia suh mai dalam setengah jam lagi, kami tiga pon pergi kafe dulu makan,





solihin jep makan nasik. baba suapkan, saya minum air.




lepas tu kami p sekali lagi bilik tu, tiba2 kat TV ada rancangan 5 rencah 5 rasa la plakk..sherson yang masak..
solihin sangat minat rancangan tuu.. jadi dia melekat jep kat situ, 

nurse datang cek mata dia sekali lagi, and kata kena letak ubat sekali lagi, tapi dia tak mau bergerak. nurse tu pun wat kat depan tv tu gak..haha. kesian pulak tengok..

pastu, dia suh kami pergi bilik 19.. cek mata lagi..



hua3.. adik...

pastu doktor tu kata, kena p bilik takdi pulak..

jadi kami pon pergi lah..





ini prosedur last,.,, penatnyaa..


p/s : semua prosedur untuk check mata ni, lain2 teknik.. haiyoo..

P/s: pukul 9 lebih kami sampai, jam 12 lebih nak dekat 1.. baru abes. 

dalam kul 2lebih sampai rumah.

huuii,, penatnya..

adik kena pakai spek, sebelah kanan dia rasanya yang ada masalah sikit.yang sebelah lagi OK sahaja.

No comments: