Saturday, May 12, 2012

macam baby...

betul la orang kata, proses hidup kita, dari kecik, sampai besar, macam roda je,, bila dah tua jadi macam budak kecik..semula..

haritu, pergi rumah sedara yang baru meninggal,,mama ajak, biasa saya tak ikut pergi kalau ada kematian, tapi sebab cikyah and mami [kakak2 mama] ada hal, baba pulak kena pergi mengajar.. jadik mama ajak saya. teman beliau ..

kali terakhir pergi rumah dia, masa raya dulu.. masa tu, dia nampak sihat lagi [ sihat orang tua2]

yang haritu saya pergi tengok , kat dalam bilik tu, ada pampers.. masa tu la saya teringat balik, nenek dulu sebelum meninggal pun macam tu.. kita pun satu masa nanti akan jadi macam tu jugak, so..
nak pesan kat kawan2.. ada mak n ayah, jaga la elok2.. jangan bising-bising..kalau mak and ayah kita sakit, jaga la dorang baik-baik, satu masa nanti, Allah akan balas balik, ingat masa kita kecik-kecik dulu, sapa yang mandikan kita, suap kita, pakaikan kita pampers, lampin.....

mungkin kadang-kadang kita bosaann woo..
hari-hari wat mende sama..
ikhlas lah.
insyaAllah, tak rasa penat tu.



kata kawan saya..  masa kita kat universiti, dahla da jarang-jarang balik, masa cuti ni lah kita tolong2 kat rumah, jangan nanti menyesal kemudian hari..


notaKaki: acik, male mama masok nasi ayam plop, ur recipe. ada majlis. guess what, kaki ku krem.. 

0 melangkah: