Friday, June 15, 2012

Erk...

assalamualaikum,

..

pukul 8.lebih lepas isya' takdi, Maryam mai bilik..
pastu ajak jumpa member,
kata ok je, bukan buat apa tu dalam bilik ..
member katanya..
bila tanya sapa dia taknak jawab,,,
pastu..masa dia dah nak bagitahu,
cakap kat dia takpe jee, biar surprise sikitt..eh.

katanya, jumpa kat blok Khalid,
so, dalam kul 9 lebih tu kami dua pun sampai la sana,
ish,
berdebar jugak [walaupun teman maryam jee,haha]
bila kol, rupanya member tu dah sampai lagi awal [dia memang kat sana dah]
tapi dia kat dalam blok lecturers tuu,
pastu dah jumpa salam2 la kan,
rupanya, member tuu,,senior maryam ni, [katanya bukan kawan sekolah, anak murid ustaz , ape tahh]

lepas tuu, cakap2...menyampuk sikit-sikit..
tiba-tiba, kakak tu ajak masuk bilik lecturer , ustazah katanya,
adeeeii, tak nakkk..
saya nak duduk kat luar je, biar maryam dan kakak tu je masuk.
tapi kena tarik jugaaaaaakk..

masa nak masuk bilik lecturer tu, terpandang nama dekat depan pintu
Syarifah Hamadiah, kalau tak silap..
tengok muka,
macam kenalll..
waah,
berdebar,
ustazah tak kenal pun saya dan maryam,,,

pernah nampak ustazah ni,
masa gi farabi,
ada tazkirah pasal wanita solehah bidadari syurga kot [satu tu je yang g, wahaha]
punya la malu,
tapi wat cool,
sebab tak kenal kan..

dalam bilik ustazah, ada sorang lagi kakak,
namanya K.Muna,
bila taaruf2 ,
rupanya senior sekolah dulu,
tapi batch dah jauh sangat,
dia dah umur 26..


kat dalam bilik,
macam2 ustazah bagitahu,
huhuhu,
banyak la kena atas muka sendiri.

antaranya pasal, bila minum guna tangan kiri,alasannya sebab, tangan kotor nak pegang gelas guna tangan kanan,
ustazah kata, kenapa, gelas bahagian luar xleh nak basuh kee, minum kat bahagian luar gelas ke..macam2 lagi arrrrr..waaaa ..

pastu pasal hati-hati tak bertaut apa tah,
dia cakap, orang gi kat majlis ilmu,
kenapa masyarakat still macam ni,
rosak..
sebab,
bila gi dengar apa2, tak amalkan..
tak nasihat orang, tahu sendiri je,
dia cakap bila sebut nak tolong agama Allah,
maksudnya kat situ,,,
kita kena saling tegur menegur la kalu ada yang salah,
bukan buat tak nampak,
camtu kot maksud dia.

pastu dia citer pasal sorang lecturer yang baru masuk Islam..
huu, sedih dengar .tapi penuh pengajaran.


eh, banyak lagi sebenarnyaa...walaupun kejap jumpa,
banyak dia bagitahu, kadang-kadang lawak, kadang-kadang ishh,, rasa sendiri ....macam tu lah..tapi betul la semuanya..



note : petang takdi kuar, ingat nak ikut gi hospital zahirah, huhu, ada orang pernah janji nak bawak saya pergi sana, tapi tak tercapai ni, rasanya, ikut keadaan sekarang, mungkin tak mungkin dah dengan dia, dengan orang lain mungkin. =S

2 melangkah:

uhibbunur~ said...

ustazah syarifah hamadiah. kak muna.

:)

Captain Hero said...

knl?